ה-G6 יושק בישראל ב-22 במרץ

חברת LG תשיק בארץ את מכשיר הדגל החדש שלה, ה-G6, ב-22 במרץ  – באירוע מיוחד שתקיים החברה. המכירה הרשמית בישראל צפויה להתחיל יום למחרת או מספר ימים לאחר מכן, באמצעות מפעילות הסלולר הגדולות והמשווקים המורשים של ״רונלייט״ – היבואנית הרשמית בישראל.  ה-G6 יושק בדרום קוריאה ב-10 במרץ ואילו בשאר העולם הוא יושק רק בתחילת אפריל. בצעד חריג שטרם זכור בארץ, החליטה הענקית הקוריאנית להשיק את ה-G6 בישראל הקטנטנה, שבוע-שבועיים לפני כל שאר העולם (למעט קוריאה). הישראלים ייזכו להחזיק וליהנות מהמכשיר הרבה לפני האמריקאים, הגרמנים, הבריטים והסינים.  מאחורי המהלך עומדת ההערכה העצומה של LG והקוריאנים לישראלים (ליתר דיוק לעם היהודי) ולקשר המתהדק בין שתי המדינות. ייתכן כי מקבלי ההחלטות בצמרת LG העולמית רואים בישראל כ"עם הנבחר" או שפשוט החברה מתרשמת מאוד מהחדשנות הישראלית והנטייה הטבעית של הישראלים לאמץ חידושים מהר ומוקדם. בינתיים, נודע לנו כי ההשקה באוסטרליה תהיה ב-28 במרץ והיא כרגע המוקדמת ביותר, להוציא קוריאה וישראל.

ה-G4 זכה להצלחה מסחררת בישראל, אך ה-G5 פחות הצליח ממנו. לא ברור מה גרם ל-G5 לממש את הפוטנציאל שלו, אך ייתכן כי המודולים המתחלפים (עם הסוללה הנשלפת) נתפסו כגימיק ולא הצליחו למשוך את הלקוחות כפי שקיוותה החברה. השערה נוספת היא שפרשת לוח האם הפגום ב-G4 גרמה לפגיעה תדמיתית באמינות המותג, אשר השפיעה לרעה על מכירות ה-G5. זו אולי סיבה נוספת למה ב-LG בחרו לתעדף את ישראל בהשקת ה-G6, כדי לנסות לתקן את המומנטום השלילי. לאחרונה דיווחו משתמשים על תקלה במקלט ה-GPS של ה-G5, הגורמת לו לאבד קליטה בצורה בלתי צפויה. LG טענה כי מדובר במספר זניח של לקוחות (טווח מסוים של מכשירים), אשר זכו לתיקון במסגרת אחריות היצרן (לבעלי מכשיר מיבוא רשמי). למרות שלכאורה מדובר במספר זניח של מקרים, התקרית עם ה-G5 התווספה לפרשת ה-G4 ורק תידלקה עוד יותר המטען השלילי לגבי LG.

אם חלילה יתגלה פגם ייצור או תקלה מהותית ב-G6 החדש, המותג יוכתם ויינזק קשות, בצורה שאולי תקשה על החברה להתאושש. ה-G6 הוצג ללא מערך שלם של אביזרים נלווים כמו ה-G5. כרגע, לא ברור אילו הטבות יינתנו לרוכשים הראשונים בהשקה, אך כנראה שזה לא יהיה אביזר כפי שנהגה LG בעבר. ייתכן כי החברה תציע שירות תוכן, הרחבת האחריות, הטבה על מוצר הנחה או מוצר בידורי במתנה.

ה-G6 יימכר בישראל בשני הנפחים 32GB ו-64GB ובכל הצבעים – שחור, כסוף ולבן. להערכתנו, מחירו של המכשיר לא יעלה על 3,400 ש"ח. אנחנו מקווים כי LG תשנה גישה ותתמחר אותו בצורה הוגנת ואגרסיבית יותר, שלא פוגעת ברוכשים הראשונים. הרי ידוע לכולם כי בתוך חודש-חודשיים מרגע השקת מכשיר (למעט אייפון) מחירו יורד בעד 10-12% – הפסד של מאות שקלים עבור אלו שבחרו לרכוש את המכשיר בתקופת ההשקה.

לטעמנו, היקף החידושים שמציע ה-G6 מוגבל מאוד ולמעט המסך המרשים והמבנה המתכתי העמיד למים, הוא דומה מאוד ביכולותיו ל-G5. לצערנו, ה-G6 מצויד במעבד Qualcomm Snapdragon 821 שהושק בקיץ האחרון ולא מציע שיפור משמעותי לעומת שבב ה-Snapdragon 820 של שנה שעברה (הפועל ב-G5 ובמכשירים רבים אחרים). ה-821 אינו חדש ומציע תיאורטית שיפור של עד 10% בביצועים, בעוד שמעבד ה-835 מבטיח שדרוגים משמעותיים, ביניהם שיפור של עד 27% בביצועים ועד 40% חסכון בסוללה – נתונים משמעותיים הרבה יותר שמסוגלים להשפיע לטובה על חווית השימוש. מעבד ה-835 גם צפוי להציע תמיכה בטכנולוגיית QuickCharge 4.0 המציעה המאפשרת להטעין את המכשיר 20% יותר מהר בהשוואה לטכנולוגיית QuickCharge 3.0. הגלקסי S8, אשר צפוי להיחשף ב-29 במרץ, צפוי להיות הסמארטפון הראשון שיצא לשוק עם מעבד הסנאפדרגון 835, ככל הנראה, בסוף אפריל-תחילת מאי.

הישראלים ידועים ככאלה שאוהבים לקנות את הסמארטפון המתקדם ביותר ובמלחמה מול ה-S8 חברת LG עלולה להפסיד ובגדול. LG אולי תנסה השנה להמעיט בחשיבות המעבד, אך בפועל, הציבור לא מטומטם וברגע שהוא יפגוש מכשירי Snapdragon 835 (כמו ה-S8 של סמסונג) ערכו של ה-G6 צפוי להיפגע. ה-G6 עלול להצטייר כנחות יותר ליד הגלקסי S8 (שגם הוא צפוי להציג מסך גדול עם שוליים מינימליים), בגלל השוני הדורי בין המעבדים ומבחינה תקשורתית ה-S8 כנראה יסווג כמכשיר המתקדם יותר. לא בטוח שחובבי הסלולר, אשר חלקם נחשב לאוהד של LG, יהיה שמח לרכוש מכשיר חדש עם מעבד "ישן" לכאורה. LG תהיה חייבת להשיק את ה-G6 מהר ככל האפשר כדי להרוויח כמה שיותר ימי מכירה עד החשיפה הגדולה של ה-S8 ב-29 במרץ, על אף שמחירו צפוי להיות גבוה מה-G6 בכ-10%.

אין ספק כי ההשקה של ה-G6 בארץ תהיה השנה רגישה יותר מההשקה של ה-G5 בשנה שעברה, למרות שבשנה שעברה הייתה לחברה השקה מתאגרת, אשר התרחשה במקביל ל-S7 של סמסונג. אנשי LG והיבואנית הרשמית "רונלייט" יהיו חייבים לפעול בחוכמה ובזהירות כדי להשיק את ה-G6 בצורה נכונה, אשר הולמת את המכשיר וממצבת אותו באופן חיובי לעומת המתחרים וההיצע בשוק.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן